Certot

Sahabat Selamanya

Hasil nukilan nurul aflah 3 years agoFiksyen 25

Hai nama saya safiyah. Saya ada kawan baik secara tiba-tiba. Mula-mula saya tak ada kawan . Selepas itu saya duduk tepi Aisyah. Saya kawan dengan Aisyah. Selepas itu, tiba-tiba saya ada ramai kawan. Tapi saya akan ingat yang kawan baik saya ialah Aisyah dan Aisyah pun suka dekat saya. Saya gembira ada kawan baik macam dia. Saya suka dekat dia kerana dia suka buat lawak dan bijak sana. Setiap kali bila saya tiada pemadam dia kasi saya pinjam. Setiap kali bila saya tiada duit dia beri saya duit. 

Setiap kali kami selalu bermain bersama-sama. Kami selalu berkongsi cerita pasal adik-beradik. Bila saya tak ada makanan dia beri saya sedikit. Kalau saya tidak bawa buku, dia tolong saya beritahu kepada guru. Kalau kami bergaduh, kami berkawan balik. Kami selalu bernyanyi . Kami selalu membuat kerja bersama-sama, tetapi Aisyah dia kata dia akan pindah. 

Saya ada lagi satu kawan baik yang bernama Iffah. Dulu saya kawan dengan dia, tetapi itu dulu. Sekarang tidak kerana dia asyik kawan dengan Arina. Arina budak yang gedik dia suka biadab di depan pengawas. Dia suka elakan saya berkawan dengan Iffah. 

Ada seorang budak lelaki yang bernama Afiq. Dia suka kacau saya. Saya tahu kenapa dia suka kacau saya . Saya rasa dia suka dekat saya. Saya pun tak tahu. Saya tak pastilah kerana esok sekolah.

Ada lagi budak yang suka kacau. Nama dia ialah Azfar. Dia selalu kacau saya setiap kali bila saya nampak dia. Dia mula kacau saya. Ada lagi tau namanya ialah Hazik. Dia pun suka kacau saya. Saya baru ingat ada lagi budak gedik yang bernama Afiqah. Dia memang gedik. Suatu hari dia tunjuk pandai dia memang perasan padahal dia peperisaan dapat nombor lima. Itu sahaja dari saya. Terima kasih. 

Juga daripada penulis ini:

Cerita lain: