Certot

Harta Karun di Madagascar

Hasil nukilan Zubairbaha Basir1 year agoKembara

Pada awal pagi, Faiz dan Adib pergi membara. Faiz adalah ketua daripada mereka berdua. Mereka pergi menaiki kapal. Lama-kelamaan, mereka berdua berasa lapar. Lalu dia pun menyuruh Adib membawa ke seberang pantai untuk mencari makanan di sana. 

Mereka meluru ke arah bot itu dan mereka terbau makanan yang sedap. Mereka pun masuk ke dalam gua itu untuk mencuri makanan. 

Pada waktu malam, mereka tidak sempat untuk mencari tempat yang sesuai untuk berkhemah lalu mereka pun tidur di dalam gua itu. 

Keesokkan harinya, mereka ternampak sebuah peta harta karun. Mereka menaiki kapal dan bergerak ke hujung pantai untuk mengambil harta karun. Setelah mereka sampai, mereka ternampak naga yang besar sedang menjaga harta karun itu. Disebabkan harta karun, mereka pun menyerang naga itu. 

Mereka mengambil harta karun itu lalu pergi balik ke markas merkea. 

Semasa di atas kapal, ada sebuah kapal yang menyerang kapal Faiz untuk mengambil harta karun tersebut. Kapal yang lain semuanya hancur kerana kapal Faiz telah menembak mereka seorang demi seorang. 

Mereka pun sampai ke markas dan mereka hampir ditangkap oleh polis. Mereka sempat menyorok dan mereka  pergi pindah ke Lautan Amazon. 

Juga daripada penulis ini:

Cerita lain: